فایل PDF صوت خطبه و… درسایت نمازجمعه شهربهمن https://karbar.ejna.ir/imamatjomeh?id=34508990
خطبه ها
اقامه نماز
اهدای جوایز به دختران حافظ بیست سوره قران
خطبه اول
سلام علیکم و رحمه الله اعوذبالله من الشیطان رجیم بسم الله الرحمن الرحیم الحمدلله رب العالمین احمد هس سین ون من به و توکل علیه ثم صل والسلام علی سیدنا ونا حالا عبدل موایاد رسول المسدد المصطفی المجد المحمود به الاحمد ابوالقاسم مصطفی محمد و لعن الله علیهم اجمعین من الان الی قیام یوم دین عباد الله اوسیکم و نفسی به تقوالله
بندگان خدا نمازگزاران روز جمعه برادران و خواهران ایمانی خودم و شما را به رعایت تقوای الهی توصیه و سفارش می تقوا سبب هدایت شدن انسان متقی است خداوند تبارک و تعالی در سوره مبارکه بقره می فرماید حول بالله من الشیطان رجیم ذٰلِکَ الکِتابُ لا رَیبَ ۛ فیهِ ۛ هُدًى لِلمُتَّقینَاگر بخواهیم هدایت بشویم تحت هدایت خداوند قرار بگیریم در صراط مستقیم الهی قرار بگیریم و همیشه نظر لطف خداوند به ما باشد راهی جز رعایت تقوای الهی نیست ترک معصیت و انجام واجبات تکالیف که از او تعبیر می شود تقوا بنابراین یکی از آثار تقوا در زندگی مادی و معنوی ما این است که ما متقی می شویم هدایت می شویم از آثار تقوا هدایت شدن است به هدایت امر مهمی است خداوند تبارک و تعالی یکصد و بیست و چهار هزار پیامبر را برای هدایت فرستاد داده برای راهنمایی به سوی خدا برای اینکه مردم به سراغ بتو بت پرستی و بتکده و شرک و این چیزها نروند راه خدا راه متقین است و خداوند متقین را هدایت می کند اما موضوع بحث این خطبه پیرامون آثار گناه در زندگی مادی و در زندگی معنوی است گناه و آثارگناه با ما چه می کنه زندگی ما را چگونه می سازد آخرت ما را چگونه می سازد خداوند تو برکلی در قرآن کریم در کلام شریفش می فرماید و زرو ظاهر اسم و باطنه گناه ظاهر و گناه پناهان را ترک بکنید یعنی نه در ظاهر گناه بکنی نه در باطن نه در تاریکی نه در روشنایی نه در شب نه در روز نه جایی که کسی باشه نگه کسی نباشه هیچ گاه در هیچ شرایطی می فرماید گناه نکنید ظاهرا اسم و باطنه گناه ظاهر مثل همین مجالسی که بعضی به دیدن همدیگه میریم خدای نکرده غیبت می کنیم تهمت می زنیم ناسزا می گیم قضاوت ناحق یا بدزبانی می کنیم نسبت به دیگران انا از مصادیق گناه ظاهره گناه باطل یه سری گناهان هست انسان جلو و مردم روش نمی شه انجام بده ولی در محضر خدا متاس خلوت شد می گه مردم نیستن بعضی این جوری هستن در ظاهر گناه نمی کنند اما وقتی مرد نباشند چرا می فرماید هر دو گناه را ترک بکنید هر دو زشته هر دو قبیحه در مقابل خداوند تبارک و تعالی نباید گناه انجام داد گرچه اسم بعضی از گناهان را گناه صغیره گذاشتند و تقسیم کردند گفتند گناه صغیره است یا کبیره اما در محضر پروردگار عالم به خاطر عظمت خداوند اون گناهانی که به حسب ظاهر کوچکم هست نباید انجام بشه ما احترام خدا را با نگه داریم گناه در محضر خدا یعنی اهانت به ساحت مقدس ربوبی برای خدا که فرق نمی کنه شب و روز نداره مردم و غیر مردم نیستند که تو آسمان بریم زیر زمین بریم هر جا بریم خدا هست و نحن اقرب الیه من حبل الورید خدای تا حالا می فرماید ما از رگ گردن به شما انسان ها نزدیک ترین البته نه این که خداوند تو بدن ما باشه یا به ما چسبیده باشه نه حضور خدا منظور حضور خداست همان طوری که از رگ گردن نزدیک ترین عضو به بدن هست خداوند تبارک و تعالی هم به همین شکل به هزاران مرتبه نزدیک تر از رگ گردن به انسانه پس در محضر خداوند تبارک و تعالی که عالم محضر اوست می فرماید گناه نکنید خب حالا نتیجه گناه چی می شه ان الذین یکسبون لمس سونبه ماکان تعفن اونایی که معصیت می کنند اونایی که حدود الهی را رعایت نمی کنند نافرمانی خدا می کنند سر سفره خدا نشسته اند و معصیت خدا انجام مید و اهانت می کنن به ساحت مقدس ربوبی سگ اجزا به زودی جزا داده می شوند پاداش عمل بدشون به اون داده می شود هم در آخرت و هم در همین دنیا حالا آثار گناه در این دنیا را برای شما بشمارم قیامت که مشخصه عذاب جهنم هست عذاب های سختی که هیچ کسی نمی تونه از او فرار بکنه ولم کن الفرار من حکومت از حکومت الهی نه در دنیا انسان می تونه فرار کنه و نه در آخرت حالا اگر آخرت هم بع بتواند یک کاری بکنه به حسب ظاهر عرض کنم گرچه خداوند قادر است می تواند اما باز از حکومت الهی ما بیرون نیستیم سلطه الهی سلطنت الهی حاکمیت دارد بر تمام اجزا عالم وجود پیش از خلقت به بعد از خلقت الوین یکسبون ال اسم کسانی که دنبال گناه هستند دنبال معصیت حالا چه معصیت ظاهری چه معصیت باطنی پنهانی می فرماید این ها سی جز اون به زودی سزای اعمال خود را خواهند دید خداوند عادل است هم در دنیا عادل است هم در آخرت فرق می کنه که صفت عدل از جمله صفاتی است که از خدا نمی شه جدا بشه و از اصول دین است توحید ادله دومین اصل از اصول دین اصل توحید اصل عدل است خداوند عادله می داند چه کار بکند با بندگانش سی جز به ماکان و دفتر خون اهل اذیت بدانند خداوند می فرماید اهل معصیت بدانند که این ها از دست نمی توانند فرار کنند دیر یا زود ما به حساب این ها رسیدگی می کنیم من با این گناه و معصیتی که ما انجام می دیم نعوذبالله آثار بسیار مخربی هم در زندگی دنیایی ما در این زندگی ما داره و هم در آخرت هم در روحیه خودمون و زندگیش فرد مون تاثیر داره و هم در زندگی اجتماعیم در یک کلام باید عرض بکنیم گناه انسان را دگرگون می کند خود انسان رو دگرگون می کنه زندگیشو دگرگون می کنه همه چیز را این گناه تحت الشعاع خودش قرار می ده و همه رو دگرگون می کنه به قول خودمون کن فیکون میشه انسان بر اثر گناه یکی از این آثار مخرب با آثار بسیار بد گناه این است که می فرماید گناه مانع معرفت و شناخت نفس و شناخت ذات مقدس الهی است آدمی که گناه می کنه دیگه خدا را نمی شناسد اگه خدا را شناخت که گناه نمی کرد خدا را فراموش کرده فراموشی خدا بی معرف بی معرفتی نسبت به خداوند و اصلا خود فراموشی خود انسان اگر انسان خودش را بشناسد خدا را خوب می شناسد ما اگر توجهی به نفس خودمون بکنیم به این عظمتی که خداوند در وجود ما قرار داده به این اعضا و اندام متعدد و مختلفی که هر کدام کار مخصوصی انجام میده در وجود ما قرار داده خدا را خوب می شناسی خودشناسی مقدمه خداشناسی است اگر انسان گناه کرد نفس خودش را فراموش می کند بله شخصیت خودش را فراموش می کند نمی داند ارزشش چقدره امام حسین علیه السلام می فرماید می فرماید ای انسان ای بندگان خدا قیمت شما بهشته به غیر از بهشت خودتون را نفروشید خب حالا اگر انسان واقعا به این جا رسید که فهمید قیمتش بهشت آیا حاضر گناه بکنه نه پس چرا گناه می کنی چون قیمت خودش را نمی داند ارزش خودش را نمی داند یکی از آثار شکننده مسئله گناه اینه که انسان خودش رو فراموش می کنه این زشت نیست قبیح نیست بدی نیست که انسان خودش را فراموش کنه مادر یه بچه بچه رو می سپرد دست یک شخصی می گه آقا ببرش تو بازار و برش گردون یه لباسی براش میره اون جا فراموش می کنه بچه گم می شه وقتی بر می گرده چی می گه بهش چه انتظاری این مادر از این شخص داره انتظارش نگه بچه را فراموش نکنند انتظار خداوند از ما این است که نفس خودم فراموش نکنیم فراموشی نفس فراموشی خداست و انسان گنهکار به روزی می رسد آن قدر دلش از گناه سیاه می شود ث مکان عاقبت الوین عصا الکذب به آیت الله امام صادق علیه السلام فرمودند انسان بر اثر گناه به یه نقطه ای می رسه که تمام صفحات سفید و صیقلی قلبش بر اثر گناه سیاه میشه کثرت گناه هرچه گناه بیشتر بشه این نقاط زیاد می شه صفحه سفید دل می شود سیاه به اون وقت انسان روی هدایت را نمی بیند خودش را فراموش می کند خدا را فراموش می کنه فقط شیطان مد نظرش هست هوای نفس مد نظرش هست همه چیز را فراموش می کنی قیامت رو فراموش کنه این یکی از آثار گناه است که خداوند بفهمد ولکن قصد قلم و زین علیهم الان ماکان و عمل قلبشون قسی می شود بی رحم می شوند بی مروت می شوند به کسی ترحم نمی کنند به زن و بچه ترحم نمی کنن ببینید رژیم صهیونیست چه بلایی داره بر سر مردم مظلوم غزه و لبنان می آره نه به کودک نه به زن نه به پیرزن نه به پیرمرد نه به جوان نه به بیمارستان و بیمار به هیچ چیز رحم نمی کنه اینا بر اثر چیه بر اثر گناه انسان به این جاها می رسه ظالمان تاریخ چون خدا را فراموش کردن قیامت را فراموش کردن خودشون رو فراموش کردن به این روز گرفتار شدن و لکن قسط قلوب قلب این ها قسم می شود و زین لهم الشیطان اعمالهم شیطان اعمال بد را برای آن زیبا جلوه می دهد آدم کش را برای اون زیبا جلوه جلوه می دود جلوه می دهد غیبت تهمت ناسزاگویی بد زبانی منکرات این ها شیطان در ذهن انسان زیبا جلوه می دهد و انسان تمایل پیدا می کنه این گناهان رو انجام بده اثر دوم می فرماید گناه مانع استجابت دعاست آدمی که گناه می کنه نباید منتظر استجابت دعا از جانب خداوند باشه این خاصیت گناه است خود به خود مانعی ایجاد می شه این دعا باید بره به عرش الهی این خواسته بنده باید بره به عرش الهی خب این خواسته به عرش نمیسه گناه مانع می شود از این که خواسته انسان حاجت انسان مشکلات انسان به عرض پروردگار برسه و مستجاب هم نمی شوم امیرالمومنین ع فرمودند الماسی تو تم ال اجازه معصیت مانع اجابت دعاست هرچه دعا کنه داش مستجاب نمی شه خودشم بکشه داش مستجاب نمی شه اول با گناه و ترک کنه و لذا گفتن موقع دعا کردن اول استغفار کنید است فرم عرب وتو علیه تا خداوند گناه شما را ببخشد اون قلب خودتون رو پاک بکنید با دل پاک دعا بکنید تا خداوند دعاتون رو مستجاب بکنید چه گناهانی هست که مانع اجابت دعاست خود حضرت می فرماید یکی از چیزهایی که باعث عدم استجابت دعا میشه بددلی است بدگمانی به بندگان خدا سو ظن که خداوند تبارک و تعالی در قرآن فرموده نسبت به یکدیگر بدگمان نباشید تا می توانید کار دیگران را حمل بر صحت بکنید مگر این که چیزی براتون صد درصد مشخص بشه با احتمالات همدیگر را متهم نکنیم حتی یه عملی شبحی از عملی اگر از کسی دیدید توجیه کنید که به گناه مرتکب نشید و آبروی بندگان خدا حفظ بشه بدگمانی باعث می شه که انسان نسبت به افرادی بدگمان بشه سو ظن پیدا کنه دنبال سرش حرف بزنه آبروش رو از بین ببره حق الناس به گردنش بیاد بعدش متوجه بشه هیچی نبوده نفاق با برادران دینی دو چهره بودن از جمله گناهانی است که باعث عدم استجابت دعا می شود انسان با بندگان با برادران دینی اش صاف باشد پشت سر بدگویی نکنه رو در رو تعریف کنه نفاق یعنی دو چهره بودن منافق هم از همین جهت بهش می گن منافق منافق ظاهرش مسلمانت باطنش کافر است یعنی دو چهره داره البته این نفاق که ما عرضه می کنیم غیر از اون نفاق فرق می کنه یه عده در قرآن تحت عنوان منافق مورد لعن و نفرین و وعید عذاب وعده عذاب بهشون داده شده اونا کسانی هستن که ظاهرشون مسلمان ظاهرشون می گن لا اله الاالله ظاهرا می گن محمد رسول الله صل جلو و پیامبر تعریف می کنند از پیامبر می گن تو رسول خدا هستی اما خدا بفرما شما دروغ می گین من از باطن شما باخبرم شما دو چهره دارید یک چهره به ظاهر مسلمان و یک چهره واقعی از این جهت که انسان دو چهره و دو زبان و درو به اصطلاح خودمون در ظاهر تعریف می کنه و در پشت سر غیبت می کنه تهمت می زنه بدگویی می کنه گفتن این نفاق هست اینم نوعی نفاق هست نوعی دو چهرگی است خب این گناه نفاق و گناه بد دلی و سو ظن باعث می شه که دعای انسان مستجاب نشه دیگه چه گناهانی بعد می فرماید که تاخیر در نمازهای واجب انسان بی جهت و بی دلیل نمازش را به تاخیر بینداز موقع نماز صبح بیداره صدای دل نشین اذان هم می شنود اما بلند نمی شه نمازش بخوان دیگه حالا صبر کنید یک ساعت ساعت و نیم رفتیم می خوابد خوابش می بره اون آخر وقت بلند می شه نماز می خو فرمت این یک مسئله ایست که این مسئله حالا ظاهرش گناه نیست یه تاخیر هست در انجام وظیفه اما آثار بسیار بدی داره کسی که نمازش را عمدا بدون عذر شرعی به تاخیر بینداز می فرماید این باعث می شود که اگر دعا کنه دیگه دعاش مستجاب نمی شود بابت تاخیر گناه نمی نویسند براش اما اثر این تاخیر انداختن این مشکل در زندگی ایجاد می شه که خواسته های انسان به عرش الهی نمیسه این مانع است و همچنین رنجش پدر و مادر پناه بر خدا اگر کسی پدر و مادرش را برنجاند اذیت کنه آزار کنه حالا یا نفرینش می کنند یا نمی کنند فرق نمی کنه پدر و مادر خیلی دلسوزان معمول خیلی دیر نفرین می کنن اگه نفرین کنن که دیگه انسان می شه عاق والدین اگر انسان به حدی پدر و مادر رو اذیت بکنه که پدر و مادر نفرین کنند دیگه روی خوش نخواهد دید شه عاق والدین خدا هم او را نمی بخشه بسیار بود افرادی که در لحظه مردن به سختی جان می دادند خدمت امامان معصوم رسیدن بستگانشون گفتم یابن رسول الله حالش خیلی بده گفتند آیا در میان خانواده پدر و مادر ازش راضی هستن گفتن نه مثل مادرش از دستش ناراحت فرموده برید به مادرش بگید ببخشید راحت جان بده تا مادر نبخش انسان راحت جان نمیده رنجش پدر و مادر این مانع اجابت دعاست کسی که فرزندی که پدر و مادرش را اذیت می کند نباید انتظار استجابت دعا ذات مقدسه پروردگار داشته باشیم یکی دیگه از اثرات گناه بفرما گناه مانع آرامش خاطر انسانه از اون طرف خداوند می فرماید علی بک الله تطمئن قلوب با یاد خدا دل ها آرام می گیرد وقت دل از خدا بریده شد رفت سمت گناه یعنی چه یعنی دیگه آرامشی وجود ندارد آرامش روحی آرامش روحی انسان در نتیجه توجه به خداست گناه یعنی دوری از خدا انسان که از خدا دور بشه میره سراغ معصیت دیگه اینجاست که آرامش روحی از او سلب می شود و دائم در حال حزن و اندوه است مولایم امیرالمومنین صلوات الله علیه فرمودند و معلمی نفسه علی شهوات خوب فی الحسن چیزی که خواسته هایش را کنترل نکند خواسته های مادی اش رو کنترل نکنه بی هوا بی حساب و کتاب بره سراغ این خواسته های دنیایی و مادی باید بداند که در اندوه و حزن فرو خواهد رفت این آثار گناه است آثار معصیت و همچنین گناه و حیا و شرم را از بین می برد انسان در پیشگاه خداوند بی حیا می شود بیشتر می شود در پیشگاه مردم بی شرم و حیا می شود دید بعضی ها چقدر زبونشون بده جلو مردم براشون ابایی ندارند از این که بدگویی کنند حتی فحاشی کنن نسبت به همدیگه این بر اثر گناه گناه که پیش آمد شرم و حیا از بین می رود در دعای شریفه کمیل امیرالمومنین ع عرض می کند الله مغفر لیز لنتی گل اسم خدایا ببخش اون گناهانی که پرده عصمت مرا می درد یعنی بین من و تو دیگه حیا از بین می رود اینا چه گناهانی هست اینا عرض کنم خدمتتون شرب خمر گناهی که حیا انسان را از بین می برد در پیشگاه خداوند یکی شرب خم بره یکی از قماربازیه غیبت کردن هست و این چنین گناهانی باعث می شود که حیا انسان از بین بره انسان در پیشگاه خدا و مردم بی حیا بشه و در این صورت حیثیت انسان در جامعه لکه دار خواهد شد.
بسم الله الرحمن الرحیم اللّهُمَّ اغفِر لِلمُومِنینَ وَ المُومِنَاتِ وَ المُسلِمینَ وَ المُسلِمَاتِ اَلاَحیَاءِ مِنهُم وَ الاَموَاتِ
برمحمدو آل محمد صلوات ٱللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ وعجل الفرجهم
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیم
قُلْ هُوَ اللَّهُ أَحَدٌ ﴿١﴾ اللَّهُ الصَّمَدُ ﴿٢﴾ لَمْ یَلِدْ وَلَمْ یُولَدْ ﴿٣﴾ وَلَمْ یَکُنْ لَهُ کُفُوًا أَحَدٌ ﴿۴﴾
خطبه دوم
بسم الرحمن الرحیم الحمدلله رب العالمین احمد نستعین ون منبه و توکل علی س ص والسلام علی سیدنا ونا ابا القاسم المصطفی محمد صلی الله علیه وآله و علی آله الطیب الطاهرین المعصومین و لعن الله علیهم اجمعین الان الی قیام یوم دین اللهم صل علی علی و فاطمه و الحسن و الحسین و علی بن الحسین و محمد بن علی و جعفر بن محمد و موسی بن جعفر و علی بن موسی و محمد بن علی ب علی بن محمد و الحسن بن علی وخل ف الحاد المهدی القائم
همین جور که ایستادید دعا کنیم برای سلامتی آقا امام زمان و برای فرج امام زمان(عج)
بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیمِ
اَللهمَّ کُن لولیَّک الحُجهِ بنِ الحَسَنِ صَلَواتُکَ عَلَیهِ وَ عَلی ابائهِ فی هذهِ السّاعهِ، وَ فی کُلّ ساعَه وَلیّاوَحافظاً وقائِداً وَ ناصِراً وَ دَلیلاً وَ عَیناً حَتّی تُسکِنَهُ اَرضَکَ طَوعاً وَ تُمَتّعَهُ فیها طَویلاً
عبادالله اوسیکم و نفسی به تقبل بندگان خدا خودم و شما را به رعایت تقوای الهی سفارش می کنم تقوا وسیله همراهی با خداست انسان متقی شد با خدا همراه خواهد شد ات الله و علم ان الله مع المتقین انسان موم انسان متقی همیشه کنار خداست پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد مصطفی ص در مورد تمجید از امیرالمومنین ع می فرماید علی مع الحق و الحق مع علی چون امام المتقین است همیشه با حق است خدا همیشه با امام المتقین است و امام المتقین همیشه با خداست این از خواص تقواست از آثار تقواست رعایت تقوای الهی همراهی با فطرت است فطرت ما خداجویی است فطرت ما خداشناسی است تمام انسان ها این هشت میلیارد جمعیتی که حالا حالا فرض هشت میلیارد الان در جهان هست به اونایی که قبل بودن اونایی که بعد میان همه فطرتش فطرت خداشناسی خداوند در وجود همه انسان ها بدون استثنا فطرت خداشناسی را قرار داده فطرت خداخواهی را قرار داده انسان متقی بر اساس فطرتش که رنگ خدایی است عمل می کنه فطرت انسان رنگ خدایی داره ما نباید از رنگ فاصله بگیریم چقدر خوب است که انسان تمام زندگی از اول تا آخر زندگیش با خدا باشه نه با شیاطین نه با اراذل او باش نه با انسان های شیطان صفت اما ادامه آثار گناه دو مطلب دیگه خدمتتون عرض کنم کوتاه شدن عمر انسان یکی از آثار گناه است آدمی که گناه بکنه باید بداند که عمرش کوتاه خواهد بود و در حدیث داریم که اونایی که به واسطه گناه از دنیا می روند جمعیتشون بیشتر است از اونایی که به مرگ طبیعی از بین می رن ببینید چقدر حوادث تو دنیا تو جامعه زیاده سر هر کوچه ای و هر خیابانی پلاکارد زده اعلام فوت شخصی کرده عکسش زدن مراسم ختم براش می گیرن حوادث ناگواری پیش میاد تصادفات هست سیل زلزله هست تصادفات ناگواری هستین ها بر اثر چیه اینا بر اثر یه بخشیش بر اثر البته همش نمی خوام عرض کنم یه بخشش حداقل بر اثر گناه و معصیت که عرض می کنیم گناه زندگی انسان را دگرگون می کنه به خاطر اینه همه چی بهم می ریزه یه طوفانی گناه به پا می کنه که در طوفان انسان هیچی نمی بینی همه چی بهم می ریزه دیدید وقتی طوفان میاد همه چی بهم می ریزه طوفان های سهمگین کار گناه اینه که وقتی انسان ها گناه انجام بدن طوفانی به پا می شود که در این طوفان همه خسارت می بینند هم شخص گنهکار و هم دیگران مولایم امیرالمومنین ع فرمودند اللهم ابو بکر من الذنوب التی توج فنا و پناه می برم به تو از گناهانی که اگر انجام بشه انسان زود می میرد اجلش زود می رسد به خداوند مرگ او را زود می رساند چه گناهانی هست فرمود و قطع رحم صله ارحام صله ارحام قطع بشه یکی از آثار بسیار بدش مسئله کوتاه شدن عمر انسان حتی در حدیث داریم تا سی سال از عمر انسان کوتاه می شه انسانی که صله ارحام رو قطع کنه اگر قراره شصت سال عمر کنه عمرش بشه سی سال و متعاقب انسانی که صدای ارحام انجام بده خداوند از برکت این صله ارحام تا سی سال به عمر او اضافه می کنم و همچنین قسم دروغ می فرماید قسم دروغ قسم اصلا خوب نیست راستش خوب نیست جراحت داره قسم راست کراهت داره قسم دروغ که مشخصه دیگه قسم دروغ باعث می شه که عمر انسان کوتاه بشه به خدا قسم می خوره به کتاب خدا قسم می خوره یه چیز دروغی را بیان می کنه بالاخره خداوند عرض کردیم در جای عدل نشستیم خداوند از دینش از آیینش از کتابش از پیامبرش از سنت پیامبر دفاع می کنه ان الله داف ان الذین آمنوا خداوند مدافع موم خداوند پیامبران فرستاده با هزار سختی و گرفتاری بتونن مردم رو هدایت کنن توهین به این پیامبر نادیده گرفتن دستور این پیامبر گناه نیست عقوبت ندارد عقوبت دنیایی نداره عقوبت خوبی نداره و همچنین فرمود ایذا والدین باز این جا امیرالمومنین ع می فرماید یکی از گناهانی که عمر انسان را کوتاه می کند اذیت کردن پدر و مادر است تغییر نعمت ها دگرگون شدن نعمت ها نعمت به نقمت تبدیل میشه بر اثر گناه کردن و معصیت کردن خداوند بزرگ در قرآن شریفش می فرماید عمل یسیر فی الارض فن زرو کی فکان عاقبت الدین کان من قبله آیا در زمین سیر نمی کنید عاقبت کسانی که قبل از شماها بودند را ببینید کان اشد منهم قوت و آسا را از شما خیلی قوی تر بود خیلی شجاع تر بودن آثار خواهد بود و ما موظفیم که به برادران دینی و خواهران دینمون کمک بکنیم اگر نمی توانیم اون جا حاضر بشیم همراه با اون ها بجنگیم لااقل دست در جیب کنیم یه مقداری کمک کنیم به این برادران و خواهران تا مشکلاتشون ان شا الله برطرف شود هنگام استجابت دعاست پروردگارا به عظمت و جلالت در ظهور ولیت آقا امام زمان تعجیل بفرما حضرت را به فریاد ما برسان اسلام و مسلمین را یاری بفرما دشمنان دین ذلیل و خوار بگردان خدایا طول عمر و سلامتی به رهبر بزرگوار انقلاب عنایت بفرما خدایا مریضم رو لباس و عافیت بپوشان زیارت کربلا نصیب ما بفرما بسم الله الرحمن الرحیم والر انسان الفی وصل الی الذین آمنوا عمل الصالحات و تبس بالحق و طوس با صبر از همه شما برادران و خواهران محترم خصوصا نیروی محترم انتظامی که در مراسم عبادی سیاسی نماز جمعه حضور دارند صمیمانه تقدیر و تشکر می کنم با آرزوی سلامتی به تو برای همه شما عزیزان را دارم به برکت صلوات بر محمد و آل محمد
بسیار زیادی داشتن متمول بودن وضع خوبی داشتن اما فخ زهم الله بزن بهم به خاطر گناهشون خداوند اون رو نابود کرده داستان قوم عاد و ثمود و قوم حضرت نوح به قوم بنی اسرائیل و قوم لوت این ها را در قرآن بارها مکرر خوانند برای چی اتفاقات پیش اومده بره این اقوام گذشته بلکه حرف پیامبران را نادیده گرفتند پیامبران و تمسخر کردن پیامبران را تکذیب کردند گفتند شما دروغ می گویید پیامبران را متهم کردند به بعض منکرات انجام منکرات خداوند از کردیم از پیامبرش دفاع می کند از دینش دفاع می کنه نتیجه معصیت نتیجه معصیت چی میشه تغییر نعمت هاست نعمت ها از انسان ها گرفته می شه به جای اون بلا نازل می شه به جای اون نت نازل می شه به جای اون دردسر نازل می شه همه بر ها که نباید به این صورت باشه که مثل مثل زمان حضرت نوح یک دفعه همه مردم به جز موم همه غرق بشن همه بلاها که مثل قوم لوط نیست که یک دفعه خداوند شهر رو زیر و رو بکنه الان ما تو دنیا بلیه نداریم گرفتاری نداریم چه کسی می تونه بگه من تو این زندگی دنیا هیچ گونه گرفتاری ندارم گرفتاری همان بلا هست چه بسا بر اثر گناه است بر اثر معصیت خداوند نعمت هایش را تغییر می دهد مثل فرزندی که انسان باید از او استفاده بکنه کمکش بکنه این فرزند می شه بلای جانش ای فرزند نعمت نیست نعمت دیگه فرزند خدا به انسان میده نعمته اگر این فرزند بد تربیت بشه انسان گناه بکنه معصیت بکنه این فرزند تبدیل بشه به دشمن می شه دشمن ارسال اما مناسبت ها چند تا مناسبت هست که خدمتتون عرض کنم جنایت وحشیانه صهیونیست ها در کشتن زنان و کودکان کن در غزه و لبنان همچنان ادامه دارد پولتون از اخبار با اطلاع هست این رژیم ص فاک این رژیم خون خوار به هیچ کس رحم نکرده و رحم نمی کند نه به کودک نه به مادر کودک نه به فرزند یک روزه در دستگاه در بیمارستان نه به مریض نه به پیر نه به جوان اهل کل هرس نصر هرچه سر راهش باشه از بین می بره دیدید که چه جنایتی بزرگی انجام داد در به شهادت رساندن رهبران نهضت رهبران مقاومت سید بزرگوار سید نصرالله را به شهادت رسانید سید هاشم صفی الدین را به شهادت رسانید هنیه را به شهادت رسانید سن وار را به شهادت رسانید همکارانشون فرماندهان بزرگ فرماندهان عالی فرماندهان خدا ترس و خداپرستی که نماز شبش ترک نمی شد با قرآن محشور بود با نماز مانوس بودند اصحاب اللیل بودند همون کاری که معاویه با اصحاب امیرالمومنین علیه السلام انجام داد همین طور الان صهیونیست ها دارن با رزمندگان اسلام انجام می دهند چرا مردمی را که برای حقشون مطالبه می کنن آخه فلسطینی ها چی دارن می گن حق ما را بدید ناحق که حرف نمی زنند می گن سرزمین هایی را که از ما گرفتید به ما برگردونید ما انسانیم می خواهیم زندگی کنیم چرا باید یه عمری در چادر و کپر و اینا زندگی بکنیم چرا عمری باید آواره باشیم اگر کسی مطالبه حقش بکنه باید کشته بشه شما این بدن های تکه تکه شده کودکان غزه را دیدید انسان واقعا نمی تواند نگاه بکند دیدنش خیلی سخته این جنایت ها را این رژیم سفاک و خون ریز انجام داده و انجام می دهد و در تاریخ و سرگذشت صهیونیست ها در قرآن کریم همین مطلب هست که خدای تعالی می فرماید این ها کثیری از انبیا بزرگوار الهی را به شهادت رساند امام حسین علیه السلام در یکی از خطابه هاشون می فرمایند که بنی اسرائیل در یک روز هفتاد پیامبر خود را کشتند بعد هم در بازارها مشغول معامله بود عین خیالشون نبود که حال آدم کشته شده گفته قرآن را ما الان البته همیشه ما گفته قرآن را قبول داریم داشتیم الان به عینه داریم می بینیم که سخن قرآن وقتی می فرماید اینا خون ریزن خون خوارن ما مصادیقش رو الان می بینیم هزاران نفر ده ها هزار نفر از مردم غزه و لبنان را این ها لت و پار کردند مظلومانه کشته اند بدن هاشون تکه تکه و قطعه قطعه شده این قضایا ادامه داره حالا وظیفه ما چیه، رزمندگان اسلام با قدرت دارن با اون ها مبارزه می کنن و همون جوری که اون ها تلفات می گیرن از ما رزمندگان حزب الله رزمندگان عراق رزمندگان یمن و عرض کنم خدمتتون جاهای دیگه دارن انتقام این خون ها را می گیرن ازشون خب این یک نکته اونا دارن به وظیفه خودشون عمل می کنن اما وظیفه ما در مقابل این ها چیه اینا الان آواره هستن اینا الان گرسنه هستن اینا الان نیاز به دارو دارن سرما از زمستان هست نیاز به کمک های انسان دوستانه ما شدید مسئله ایست که باید بهش توجه بکنیم به هر شکلی مقام معظم رهبری حفظه الله تعالی فرمودند به هر شکلی مردم می توانند به مردم لبنان و غزه کمک کنند هر کسی در عالم مظلوم واقع بشه انسان باید بهش کمک کنه دیگه همه ما انسانیم خصوصا این ها که با ما هم کیش مسلمان شیعه است زن برادران دینی هستند بنابراین هر کسی در وسع خودش کمک های مالی کمک های نقدی که در جاهای مختلفی چادرهایی زدند صندوق هایی هست ان شا الله کمک کنند و بدانند که این ها ذخیره روز قیامت خواهد بود ذخیره قبر و قیامت خواهد بود.
اعوذ بالله من الشیطان الرجیم
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ وَالْعَصْرِإِنَّ الْإِنْسَانَ لَفِی خُسْرٍ
إِلَّا الَّذِینَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ وَتَوَاصَوْا بِالْحَقِّ وَتَوَاصَوْا بِالصَّبْرِ
صدق الله علی و العظیم والسلام علیکم ورحمت الله وبرکاته
دیدگاهتان را بنویسید